bilder

bilder från thailand finns nu på facebook:)

Flygplatsen

Sitter just nu pa flygplatsen i Thailand. Klockan ar 08:18 och flyget gar 09:35. Ar valdigt trott sa jag hoppas det blir mycket somn pa flyget. Gick anda upp 05:10 imorse. Sa ja, nu ar det nara, snart hemma i Sverige igen. Nu ar det bara resan, och hamta vaskorna och allt det dar som ar det jobbiga sen sa. Ni sover sakert dar hemma:) hoppas ni sover gott. Puss

snart, snart, snart...

sista dagen i Thailand

Hej alla snyggingar! Det blev inget blogginlagg igar. Hann inte med det. Igar akte vi och solade och badade pa Nai Harn och pa kvallen akte vi som sagt till en marknad. Jag hittade ganska mycket, dock ganska lite till mig sjalv. Blev mest presenter till nara och kara dar hemma:) Vi kom hem runt 23:00, da var jag helt slut. Efter en dag i solen och en hel kvall med shopping sa blir man sliten. Jag somnade nastan pa direkten nar jag kom hem. Dock hade jag och Maja lite hemlangtan, sa vi lag och prata om hemma en hel del innan vi kunde somna. Men till slut sa.

Imorse nar vi vaknade blev det varan sista frukost har i Thailand. Dock at jag inte omelett som jag gjort dom andra 13 dagarna. Ska bli sa himla skont att komma hem och fa ata en riktig frukost dar hemma, och dricka ett glas mjolk. Ah, vad jag langtar efter mjolk om jag tanker efter. Sen idag sa akte jag, pappa, Maja och Linn till Kata Noi. Emil har tyvarr bivit magsjuk inatt, sa han och Karin stannade hemma. Hoppas verkligen det blir battre tills imorgon nar vi flyger hem. Dagen idag har varit bra, inte sa jatte bra vader. Solen har varit ganska mycket bakom molnen, men det har anda varit skont. Nu ar klockan 15:33 och vi ar redan tillbaka pa hotellet. Snart ska jag ta mig till rummet, duscha och  ta det lite lugnt. Sedan ska jag borja packa sa jag har det gjort, ska ju upp runt 06:00 imorgon. Ikvall blir det en sista shoppingrunda har i Kata.

Nu ar dom tva veckorna i Thailand forbi. Jag ar sa glad for solen, varmen och allting vi upplevt har nere. Men gud sa skont det ska bli att komma hem till Sverige igen. Hoppas ni har det bra dar hemma, fortfarande. Nasta gang vi hors ar jag hemma. En stor sista kram fran mig och Thailand.

kanske skriver nagot ikvall om tiden finns, annars hors vi nasta gang da jag ar hemma i Sverige..

Och Tessan, vi landar i Sverige 15:05 om allt gar som det ska. Men vi hors vall.. och ses gor vi ocksa imorgon:)

13 Januari

Hej igen! Nu ar jag tillbaka i Kata efter min andra dag pa Phi Phi Island. Det var hur mysigt som helst. Standen och on var fantastisk. Lite for mycket folk for min smak, men annars var det super mysigt. Utfykten idag var ocksa hur mysig som helst. Vi akte runt on och badade pa olika stallen osv. Sa nu sitter jag har helt slut. Lag precis och laste min tredje bok for semestern. Bocker har verkligen varit mina basta vanner har nere. Men nu borjar den tredje ta slut och jag vill det verkligen inte. Da kommer jag inte ha nagon pa planet hem. Jaja, nog om bocker.
Ikvall blir det bara lugnt, vi ar helt slut efter dagen. Sa det blir ut och kaka nagonstans tror jag sen hem igen. Imorgon blir det daremot nagon marknad pa kvallen. Ska bli roligt:) och nu ar det aven bara tva dagar kvar... bara tva dagar och tre natter tills jag ar hemma igen, skont! Ska faktiskt bli skont att komma hem till vardagen igen. Att man kunde langta efter den sa har mycket visste jag inte, haha:)

Hoppas ni har det bra fortfarande, ni sitter vall antingen och jobbar eller gar i skolan just nu! Sjalv ar klockan 19:23 har nere och jag borjar kanna mig valdigt trott, har ju varit uppe sen 07:30 imorse. Nej, nu ska jag tillbaka till min harliga bok pa rummet. Vi hors imorgon. Puss och Kram

phi phi island

klockan ar 23:36 har och jag ska snart sova efter en dag pa Phi Phi Island. Har haft en underbar dag, som vanligt. Blev ett blogginlagg anda, men skriver inte sa mycket. Ar helt slut efter en dag i solen. Sa berattar mer imorgon nar jag kommer tillbaka till varat hotell vid Kata Beach. Imorgon ska vi aka bat ut pa havet och kolla runt on. Ska bli kul, sa imorgon ar det uppstigning runt 08:00, da det ar mitt i natten hemma och ni ligger och sover:)! Nej, nu ska jag vidare till rummet for att krypa ner i sangen!

och hemlangtan, den borjar komma pa riktigt nu.. innan da jag trott jag langtat har inte varit nagonting mot nu. Jag langtar hem till min egna sang, till duschen hemma, tilll mamma, till stina, till victor famn. Men men, det kommer.. nu ska jag ta vara pa mina sista dagar har i Thailand, har i varmen! Hoppas ni fortfarande har det bra dar hemma. Stor kram och god natt!

phi phi island imorgon

Da var annu en dag med sol over. Det har varit hur varmt som helst idag. Helt klarbla himmel med stralande sol. Man lag i vattnet typ hela tiden. Man klarade knappt av att vara i solen langre an 15 min. Vi var aven pa en ny strand idag dar vi aldrig varit, Kata Noi. Det var en lugn strand med inte sa mega mycket folk. Sen at vi pa nagon mysig resturang en bit ifran strand, det ar sa skont att komma till skuggan ett tag nar man bara ligger i solen hela tiden. Jag tog en sallad och en macka till lunch. Jag ar helt trott pa thaimaten nu. Ater ofta pasta, sallader och mackor och sant nu. Det blev ju som sagt valdigt mycket thaimat forsta veckan. Ja, och nu ar det bara fyra dagar kvar i solen och fem dagar tills jag ar hemma i Sverige igen. Det har gott fort maste jag erkanna, fortarare an jag trodde att det skulle ga. Trakigt att man maste hem till kylan nar man stortrivs i varmen. Men det ska anda bli sa otroligt skont att komma hem. Ingenting ar sa bra som hemma. Som sagt borta bra men hemma bast, det stammer verkligen.

Som sagt sa aker jag till Phi Phi Island imorgon. Blir uppstigning nagon gang vid 06:00. Vi blir hamtade runt 07:00 och sedan aker vi till baten. Tar ungefar 2 timmar till Phi Phi. Sedan stannar vi dar hela dagen och sover over tills onsdagen. Sa jag bloggar nar jag kommer tillbaka pa onsdag kvall. Hoppas ni mar bra dar hemma. Tanker mycket pa er. Vi hors pa onsdag! Kramar i massor!

LALO

Maste ocksa bara saga att jag alskar dig mest i hela varlden.
Tanker pa dig sa mycket, du ar sa saknad alskling!

coral island

Har precis kommit hem efter en dag pa Coral Island. Det var nog den mest fantastiska plats jag varit pa. Hur vackert som helst. Forst kom vi till nagon liten strand dar en familj bodde. Dar var det inte sa fint, men det fanns hur mycket fiskar som helst att se. Sa dar snorklade vi mest. Sen akte vi till en storre strand. Ni vet san har fin vit strand som man bara sett pa kort innan. Sa fin vit strand var det med helt isblatt vatten. Hur underbart som helst. Sa dagen har varit den basta dagen hittils i Thailand. Nu sitter jag har, hur trott som helst med varldens huvudvark. Den kom som bara sa dar efter jag och Emil sprungit stranden, antar att jag fatt i mig for lite vatten. Sa ska snart ta mig till rummet och duscha och sedan lagga mig i sangen och lasa min bok. Den ar hur bra som helst. Sa den spenderar jag mycket tid med pa stranden, haha! Imorgon blir det varan favoritstrand Nai Harn tror jag. Helt vanlig dag antar jag innan Phi Phi Island. Nu ska jag till rummet. Vi hors imorgon. Stor kram

Hemlangtan borjar ocksa komma mer och mer, igar kom dom forsta tararna efter ett samtal med victor...

En bild till! Jag och Emil i taxin.

äntligen

PÅ ARLANDA OCH VÄNTAR PÅ THAILAND!

ÄNTLIGEN FRAMME! VI LA OSS VID POOLEN FÖR VI HADE INTE FÅTT RUMMEN ÄNNU!

JAG OCH EMIL SPELADE STRANDTENNIS!

TUMMEN UPP FÖR THAILAND OCH SOLEN!

MINA NAGLAR SOM TOG TVÅ TIMMAR ATT GÖRA!

JAG ÄLSKAR HAVET, SOLEN, VÄRMEN HELA THAILAND!

Jag får inte in några mer bilder, internet krånglar hela tiden. Men det blev nårga få iallafall. Nu ska jag fixa mig inför ikväll. Puss

vattenscooter

Hej igen:) blev inget Coral Island idag, utan utflykten blir av imorgon. Idag var vi pa Kata Beach istallet och spendera varan dag. Bra dag med helt klarbla himmel och sol. Vi akte aven vattenscooter, hur kul som helst. Tankte pa dig victor, du skulle vart med! Man fick ganska ont i armarna efter man styrt ett tag, man fick ju lov att spanna dom sa mycket. Men det var det vart. Jag, Maja och pappa at aven spagetti och kottfarssas. Hur gott som helst. Ar nastan lite trott oa thaimaten nu sa har efter en vecka, haha. Imorgon som sagt aker vi till Coral Island och pa tisdag aker vi till Phi Phi Island och sover over dar tills onsdagen, da pa tisdagen blir det ingen bloggning. Men bloggar sa fort jag kommer hem sa ni for veta hur utfykten var:) ska bli valdigt roligt att aka ivag till Coral Island och Phi Phi Island iallafall. Nu ska Linn satta dig en stund vi datorn. Dom andra ar upptagna sa vi far turas oss. Vi hors imorgon, da hoppas jag (igen) att jag har lite roligt att beratta efter utflykten. Puss

Nai Harn

Ah idag var det antligen sol. Vi akte till varan favorit strand nai harn med Anna, Nutte och Linnea. Sa idag blev det mycket sol och bad med hoga vagor. Aldrig varit med om sa hoga vagor i hela mitt liv. Sa vi hade det valdigt kul idag. Nu sitter jag och Maja har vi datorerna nyduschade och vantar pa kvallen. Pappa och Karin ar och bokar en endags resa imorgon till Coral Island. Ska bli valdigt mysigt, vi har hort att det ar en valdigt fin o. Ikvall ska vi ut och ata, som vanligt. Sista kvallen med Anna, Nutte och Linnea. For imorgonbitti gar deras plan hem till kalla Sverige.
Dagen har varit ganska vanlig och lik dom andra. Men men, imorgon hoppas jag att jag har mer och beratta efter utflykten. Hoppas ni har det bra dar hemma, jag saknar er!
Puss och Kram

regning dag...

Hej snyggingar:) Dagen blev inte alls som planerad. Imorse nar vi vaknade sporegnade det. Sa jag, pappa och Maja akte ivag och shoppade. Karin stannade hemma och vilade och gick pa massage. Emil och Linn var som sagt med sin farfar. Jag hittade inte sa mycket, men jag kom hem med en troja och en bikini. Kopte egentligen tva st bikini men den ena var tyvarr for liten. Sa den far vall Linn eller nagon ta. Dagen gar sa mycket segare nar det regnar och ar trist(men javlar vad varmt det ar enda). Sa imorgon hoppas jag pa sol och varme sa man kan lagga sig pa solstolarna framfor det vackra havet. Thailand ar verkligen helt sjukt magsikt vackert pa det sattet. Imorgon har jag redan varit har i 7 dagar, en vecka. Det innebar att jag redan varit har halften av tiden, javlar vad snabbt det har gatt. Fast borjar fa lite hemlangtan. Men ska nog klarar en vecka till, det tror jag... Hah, fast egentligen har jag ju inget val sa:) Det har med bilder pa bloggen gar inte heller sa bra, man kan inte lagga in nagra bilder pa hotellets datorer och det tradlosa internetet har verkar inte ens finnas. Borjar fan tveka. Sa bilderna far jag lagga in nar jag kommer hem antar jag, lite trakigt. Men kan tyvarr inte gora sa mycket.

Hoppas ni har det bra dar hemma i ett kallt Sverige, har hort att det ar riktigt kallt nu, eller? Hur manga grader ar det? Sjalv trivs jag som en fisk i vattnet har i varmen. Vi hors imorgon. Puss

victor alskling, 9 dagar kvar nu... sen ar jag i din famn! saknar dig sa.

En vanlig stranddag!

Hej! Vanlig dag i solen. Idag gick vi till den narmaste stranden och spendera vara dag dar. Helt vanlig dag
med sol bad och aven lite strandtennis. Jag och Maja har rekordet pa 158. Fast vi tappade aldrig bollen, utan en thailandare kom och tog bollen medans vi hade den i luften, javligt irriterande. Nu ska jag snart till rummet och duscha av mig osv infor ikvall. Vi ska ut och ata  med Anna, Nutte och Linnea. Skulle aven vilja hinna med en massage men det far jag nog ta pa stranden imorgon. Vet inte riktigt vad som hander imorgon, da ar det bara jag, Maja, pappa och Karin. Emil och Linn aker till sin farfar som bor har i Thailand och haslar pa. Ganska trakigt inlagg, men jaja:) vi hors. Stor kram!

Regnar som bara den..

Nu har vi precis atit. Blev mat pa hotellet, det regnar som bara de. Helt sjukt. Sitter just nu pa msn och chattar med victor och stina, skont att fa prata lite med dom. Sitter har med Maja. Linn har gatt och lagt sig och dom andra sitter kvar pa resturangen. Nu ska jag ta mig till rummet och krypa ner under tacket. Vi hors imorgon. Sov gott. Puss

miss you

Jag saknar dig alskling, har tankt pa dig hela dagen. Langtar sa mycket efter att bara fa krama om dig, eller att bara fa vakna upp med dig i sangen och se ditt vackra ansikte. 11 dagar kvar nu, sen ses vi! Hoppas du har det bra dar hemma. Jag sover med din troja tatt intill mig varje natt. For alltid du och jag! LALO<3

Freedom Island

Hej igen. Annu en dag i solen. Som sagt sa akte vi ut till Freedom Island, det var helt underbart. En ganska liten strand med hoga vagor. Det var super harligt att ta baten ut pa havet och se alla strander osv. Fast det gunga lite, och det tycker jag ar sjukt obehagligt eller kanske mer laskigt. Kanns som man ska ramla av. Nu sitter jag har pa hotellet efter en dag  stranden, det regnar som bara den. Jag och Emil sitter vi datorerna, Maja och Linn gick och handla godis. Dom har en affar med svenska godissorter. Pappa och Karin ar och handla lite. Ikvall vet jag inte vad som hander. Man ar sa sjukt trott efter dagarna i solen, igar gick vi barn in pa rummet redan vid 22. Men jag somnade inte foren 23.30 kanske. Hade ganska svart att somna igar, hade brant oronen, sa hur man an lag sved det. Ja, det finns vall inte sa mycket  mer att skriva. Jag hoppas det dar javla internetet till rummet funkar snart, blir sa trott, dom verkar inte direkt snabba har nere. Har mycket bilder att visa er iallafall. Vi hors imorgon. Puss

4 januari

Tjena snyggingar! Har precis kommit hem fran en dag pa stranden. Annu en gang blev det en ny strand, ganska stor. Men valdigt harlig, med stora vagor. Annu en dag med sol och bad. Imorgon ska vi ga upp tidigt och aka till en o. Dar vi ska vi spendera hela varan dag i varmen. Ska bli mysigt att aka ut med baten pa det stora vackra havet. Nu ska jag snart ta mig vidare till poolen och ligga dar dom sista timmarna i solen. Sedan in och fixa mig, ikvall ska vi mota upp Anna och Nutte och dereas dotter Linnea (Anna ar Karins syster) och kaka middag med dom. (victor sag du att jag skrev middag, hah) Sedan blir det vall lite shopping som vanligt tror jag. Forresten, jag forlangde naglarna igar och gjorde fransk manikyr. Det tog 2 timmar, helt sjukt. Satt dar fran 23.00 till 01.00. Hade sa ont i rumpan efter ska jag saga dig, sa jag hade inga problem med att somna igar iallafall. Som ni fortfarande ser sitter jag kvar vid hotellets datorer. Men igar under tiden jag fick massage, regnad det som bara den och askade. Sa imorse nar vi vaknade funkade inte en enda dator pa hotellet. Varken datorerna eller internet. Sa dom har vall fixat datorerna nu under dagen, sa haller fortfarande tummarna att jag tillslut kommer kunna fa internet pa rummet. Sa vi far se hur det gar med det. Nej, nu ska jag vidare. Vi hors imorgon. For ikvall finns ingen tid for bloggning. Vi hors. Puss

Saknar dig Victor, LALO!

SOL OCH BAD!

Min dag har varit super. Solat och badat hela dagen. Reda brant mig lite pa axlarna sa det svider lite. Jag som ska pa massage om en timme. Vi far se hu det gar. Ska bli valdigt skont iallafall. Sitter fortfarnade pa hotellets datorer som ni ser, eftersom dom sista bokstaverna i alfabetet inte finns med, haha. Men det var nagonting knas med internet till rummet. Men dom skulle forsoka fixa det. Hoppas det funkar, sa ni far se mer bilder och sa. Da kommer jag aven kunna blogga mer ocksa. Sa lange far ni noja er med detta. Ikvall vet jag inte riktigt vad som hander, forst massage nu om en timme da. Sen blir det ute och ata och shoppa lite antar jag. Kopte en strandklanning igar for 50kr och ett halsband till victor for 30. Sa man klagar inte pa priserna iallfall. Ater gor vi for ungefar 16kr per matratt. Nej, nu ska jag till rummet och ta en dusch innan massagen. Slanger kanske in ett inlagg ikvall om jag har tid. Annars hors vi imorgon antar jag. Tanker pa er dar hemma. Puss och kram.

(och du victor, duschen ar tummen ner)

thailand

hej mamma, hej victor alskling, hej alla=)
klockan ar 10 och vi har precis atit frukost. resan hit gick super, ganska segt i slutet bara. Igar badade vi hela dagen, bade i poolen och i havet. Det ar super varmt och skont, over 30 grader om inte mer hela tiden. Hoppas ni har det bra dar hemma. Sjalv ska vi snart aka till nai harn och bada, snorkla och ha det bra. Blev ett ganska kort inlagg nu, en vi ska fixa internet till rummet senare. Da blir det langre inlagg med mer bilder osv. Vi hors, nu ska jag ut i varmen.

Halsa Sverige och kylan fran mig.
Stor kram!

Mamma och Victor, alskar er!

arlanda om en timme

dåså, om cirkus en timme blir jag hämtad! nu ska jag väcka min älskling som sover bakom mig och äta en sista frukost tillsammans på 16 dagar:) mysigt. nej, nu ska jag fixa det sista. vi hörs när jag har landat. puss