VAD ÄR KÄRLEK?

många bloggar som jag läser gör den här listan ni vet. ena dagen ska man visa vad man haft på sig och andra beskriva sin familj eller kanske berskriva vad kärlek är. jag har själv inte gjort den men jag har läst många som skrivit om alla dessa punkter. en av punkterna "vad är kärlek" har jag tyckt mest om att läsa. hur alla tänker och tycker om denna känsla. jag började fundera och undra hur jag skulle skriva ihop min text om "vad är kärlek." jag tittade runt lite idag och hittade en text på en blogg som beskrev kärlek precis så som jag skulle vilja göra det. det kändes som mina ord redan skrivits ner. så vad är kärlek för mig? det här är kärlek för mig... 

kärleken är svår att beskriva, precis som känslor i övrigt. kärleken är motsatsen till hatet och det innebär att den förenar människor, till skillnad från hatet som sliter isär och förstör. kärleken är villkorslös, den kräver egentligen ingenting tillbaka, men den som ger kärlek får nog ofta kärlek tillbaka. det är en känsla som framkallar andra känslor, som oro och sorg. oro för att mista dom du älskar, sorg när du mister dom. men för det mesta förknippas nog kärlek med glädje, lycka och ljusa stunder. jag kan även tro att kärlek är den enda sanna, absoluta, långvariga glädjen. den enda glädjen och rikedomen i livet som egentligen behövs. kärlekens värde är så mycket högre än värdet av materiella ting. den som har kärlek från andra behöver ingenting annat. när allt ställs på sin spets är kärleken det enda som spelar någon roll. ingenting annat kan vara mer värt än just kärleken. den får människor att bryta lagar och regler. den får människor att förenas över sociala normer och gränser. kärleken får den mörkaste dagen att fyllas med liv, värme och ljus. kärleken är liv, värme och ljus. (källa, http://jockebergdahl.blogg.se/)

denna text enligt mig, beskriver "vad är kärlek." skulle jag behöva svara med ett kort, snabbt och enkelt svar på frågan "vad är kärlek?" då skulle jag svara;
 "min pojkvän, min victor" ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0