KÄRLEKEN ÄR BLIND

gör aldrig samma misstag som jag. vänta aldrig.
visst sanningen kan ibland vara förjävlig. men vänta
aldrig för det! det resulterar bara med besvikelse,
sorg, smärta, ångest och panik. jag ville bygga
hela mitt liv kring honom och tyvärr så gjorde jag det.
i över två år var jag missbrukaren och han min drog.

jag blev för beroende. vi, både han och jag blev nog det ett tag. 
ett tag fanns det bara vi i våra liv, inga andra. vi
spenderade bara våran ledig tid med varandra
och glömde liksom allt utanför. hanma aldrig där. 
just då är den tiden underbar, för jävla underbar. 
men sen kommer helvetet. man kan titta med 
vilka ögon som helst och se att det inte kommer
fungera i längden. men vet ni varför vi inte såg det? 

- för att vi tittade med kärlekens ögon och
jag har nu besvis på att kärleken är blind.
på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0