HÖSTENS FÄRGER

likt färgen på höstens blad, har du alltid varit färgen i mitt liv
att gå ut och mötas av alla dessa färger, det påminner mig om dig
för hösten har de klaraste och starkaste färgerna av alla årstider
lika så var du var den klaraste färgen i mitt liv, du var den färg som lyste starkast

om man skulle samla ihop alla höstens färger, skulle man kunna måla nästan vad som helst
precis så som du och jag målade upp vårat liv och våran framtid 
hösten och dess färg kommer alltid påminna mig om dig
för hösten, är den årstid som lyser mest av alla klara och starka färger 
och färger är något jag kopplar till dig 
du var den klaraste, starkaste och vackraste färg jag visste
och vi målade till och med vårat liv, med färger vackrare än höstens


dikt skriven av mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0