DIKTER

Titel: VICTOR
Du flyger runt i mina tankar
och som en bild har du spikats
fast framför min näthinna.
Det spelar ingen roll vart jag
sätter min fötter här på jorden
älskling, du är alltid med mig,
vart jag än går och vad jag än gör,
för du rinner som en kärleksvåg
igenom hela min kropp...

Titel: Kärlekshistorian för 235464 dagar sen

Jag sitter här igen,
och försöker att förstå!

Försöker förstå det som hände
för drygt ett halvår sen.
Ungefär 235464 dagar sen va?
(Eller det känns så iallafall)

Vart är du? Hur mår du?
Saknar du aldrig mig?
(Jag tänker på dig hela tiden)

Jag skulle göra allt för att få
tillbaka stunden då vi stod på min
gata och kramade om varandra
och även kände någon känsla av kärlek.
(Kommer du ihåg?)

Men hallå saknar du inte mig ibland då?
Tänker du inte ens på mig?

Nog är kärleken minne,
men jag har redan letat, det finns ingen som du!
Jag vill fortsätta min kärlekshistoria med dig!
(Bara dig)

bjuder på två dikter jag skrivit. den första skrev jag drygt för ett år sedan. vi hade en uppgift i skolan då vi skulle skriva en dikt. jag skrev självklart då om min kärlek, allt var ju ganska nytt och jag var jätte nykär. den andra skrev jag för ungefär 2,5 år sedan. jag hade precis blivit lämnad och fått hjärtat krossat..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0